Flypast van de unieke RAF Avro Lancaster boven het For Freedom Museum Knokke-Heist

Volgende week donderdag 4 mei is het Nationale Herdenkingsdag in Nederland.

Hierbij wordt eer gebracht aan de slachtoffers van beide wereldoorlogen.

Bij deze gelegenheid is er een overtocht van een historisch WO II icoon, de Avro” Lancaster" van de Royal Air Force Battle of Britain Memorial Flight vanuit het Verenigd Koninkrijk naar Nederland.

Op 4 mei om 11.58 uur doet de BBMF Lancaster PA 274 een flypast boven het For Freedom Museum, Ramskapelle, Knokke-Heist.

Deze Flypast kan slechts doorgaan indien  de weersomstandigheden gunstig zijn en het 78-jarig vliegtuig gevrijwaard is van enig defect.

Momenteel zijn er In de wereld  slechts 2  exemplaren nog luchtwaardig.

Het For Freedom Museum nodigt dan ook alle fotografen en vliegtuigspotters uit deze unieke Flypast bij te wonen.

De  auteurs van de 5 beste foto’s of video's opnamen worden uitgenodigd op de opening van de nieuwe vleugel  “Wings For Freedom " op 16 juni en tevens vergast op een gratis rondleiding met hun gezin in het For Freedom Museum op latere datum.

Inzendingen via info@forfreedommuseum.be en dit graag voor eind mei.