Wings for freedom - De nieuwe vleugel

De nieuwe vleugel in het For Freedom Museum met als thema de strijd in de lucht tijdens WO IIDank zij de medewerking van de vereniging Bahaat wordt de bezoeker in een meesterlijk decor, geleid doorheen de beklijvende verhalen van WO II piloten met hun bemanningsleden. Bahaat die reeds  meer dan 25 jaar opgravingen doet van gecrashte vliegtuigen, zorgde ervoor menige vermiste bemanningsleden eenwaardig graf te geven.Decorateur, scènograaf, Pierre Verbreydt oversteeg weer zichzelf om de geschiedenis van 5 jaar luchtoorlog boven Belgische bodem in beeld te brengen.De hele chronologie wordt op een historisch verantwoorde manier weergegeven, maar wordt nog inzichtelijker door de inbreng van de internationaal gerenommeerde luchtvaart-striptekenaar Thomas Du Caju, waardoor de jongste vorm van archeologie een echte beleving wordt.“Wings For Freedom “ wordt deze zomer de publiekstrekker voor jong en oud. De artistieke inbreng  van Du Caju brengt een nieuwe vorm van communicatie in het vertellen van een gebeuren, bijzonder aantrekkelijk voor een jeugdig publiek.De nieuwe vleugel integreert perfect in het thema van Bezetting en Bevrijding van het For Freedom Museum en zal permanent te bezoeken zijn vanaf 17 juni.